Algemene (Verkoop- en Leverings-)Voorwaarden van Happyness Services.nl gevestigd te Rotterdam.

Gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Rotterdam, Aar 26; 3068 HA onder nummer 59388188

 

Artikel 1: Begripsomschrijvingen

  • Offerte: Een vrijblijvend aanbod van Happyness nl, tenzij schriftelijk anders is vermeld, om tegen een bepaalde prijs werkzaamheden te verrichten.
  • Opdracht: Een schriftelijke opdracht van de Opdrachtgever aan Happyness Services.nl tot het

verrichten van werkzaamheden.

  • Opdrachtgever: Een natuurlijke of rechtspersoon, die op basis van deze algemene voorwaarden aan Happyness Services.nl de opdracht heeft gegeven tot het verrichten van werkzaamheden.
  • Object: Het schoon te houden gebouw, sanitair,
  • Overeenkomst: De door schriftelijke aanvaarding van de offerte of door de aanvang van de in de offerte omschreven werkzaamheden, tot stand gekomen
  • Prijs: Het    in    de    overeenkomst    tussen    Happyness    nl    en    Opdrachtgever

overeengekomen te betalen bedrag, waar Happyness Services.nl de overeengekomen werkzaamheden voor zal verrichten.

  • Werkzaamheden: De door Happyness Services.nl te verrichten werkzaamheden, zoals omschreven in de overeenkomst, welke eventueel nader gespecificeerd zijn in een werkprogramma, waarin Happyness Services.nl, in en na overleg met Opdrachtgever, zo mogelijk met vermelding van plaats, tijd en frequentie van de verschillende soorten werkzaamheden heeft

 

Artikel 2: Toepasselijkheid

  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes van en overeenkomsten met Happyness nl.
  2. Waar in deze Algemene Voorwaarden de term “schriftelijk” wordt genoemd, wordt daaronder tevens iedere elektronische wijze van berichtverzending, zoals via een emailbericht, internet en/of intranet,

 

Artikel 3: Opdrachtbevestiging

  1. Nadat Happyness Services.nl de inhoud van de overeenkomst heeft bevestigd door toezending aan Opdrachtgever van de opdrachtbevestiging, mag Happyness Services.nl ervan uitgaan, dat Opdrachtgever zich met opdrachtbevestiging volledig akkoord heeft verklaard, tenzij Opdrachtgever binnen 08 dagen na ontvangst van de opdrachtbevestiging Happyness nl door middel van een aangetekend schrijven een tegenbericht zendt.
  2. Uitsluitend de voorwaarden, gesteld op de opdrachtbevestiging, zijn bepalend voor de inhoud van de tussen Happyness Services.nl en Opdrachtgever geldende
  3. Bij eenmalige werkzaamheden wordt Opdrachtgever geacht met de opdrachtbevestiging akkoord gegaan te zijn, doordat hij deze heeft ondertekend, of doordat hij heeft toegestaan dat met de uitvoering van de werkzaamheden wordt gestart.

 

Artikel 4: Wijziging van de Overeenkomst

Wijziging(en) van hetgeen volgens de opdrachtbevestiging is(zijn) overeengekomen, zijn voor de contractspartijen slechts bindend, indien deze wijzigingen schriftelijk zijn overeengekomen, in de vorm van een aanvullingsclausule op de oorspronkelijke opdrachtbevestiging.

 

Artikel 5: Uitvoering van de Overeenkomst

  1. De werkzaamheden worden met uitsluiting van afwijkende omstandigheden conform de overeenkomst
  2. Blijkt tijdens de uitvoering van de overeenkomst, dat kleine afwijkingen noodzakelijk of wenselijk zijn, dan kan Happyness Services.nl de uitvoering naar eigen inzicht wijzigen, zonder dat prijsaanpassing
  3. Overeengekomen termijnen gelden nimmer als fatale
  4. Moet een opdracht worden bespoedigd, dan kunnen overwerk en/of andere gemaakte kosten extra aan Opdrachtgever in rekening worden
  5. Happyness Services.nl is gerechtigd om de uitvoering van de in de overeenkomst genoemde werkzaamheden – geheel of gedeeltelijk – uit te besteden aan derden. Happyness Services.nl zal Opdrachtgever hiervan op de hoogte
  6. Kunnen werkzaamheden door omstandigheden van de kant van Opdrachtgever tijdelijk niet, slechts ten dele of niet zinvol worden uitgevoerd, dan geeft dat Opdrachtgever geen recht op vermindering van de overeengekomen prijs voor die
  7. Gedurende het volledige kalenderjaar plant Happyness Services.nl het in de overeenkomst overeengekomen aantal uur voor de werkzaamheden per week
  8. De werkzaamheden uitsluitend worden uitgevoerd op werkdagen – niet zijnde christelijke of nationale feestdagen – van maandag tot en met vrijdag, tenzij anders is overeengekomen. Indien plotseling intredende bijzondere omstandigheden naar het oordeel van Opdrachtgever, dan wel Happyness nl zulks noodzakelijk maken, kan in overleg van het in dit lid bepaalde worden afgeweken.
  9. Bij de vaststelling van de aangeboden prijs is rekening gehouden met dagen waarop niet gewerkt kan/mag worden, zoals christelijke of nationale feestdagen. Er zal geen verrekening op de factuur plaatsvinden indien genoemde feestdagen in een betreffende periode zijn
  10. Er vindt geen verrekening plaats op de factuur tijdens eventuele bedrijfssluiting van Bij bedrijfssluiting besteedt Happyness Services.nl, indien gewenst, de geplande uren aan periodieke werkzaamheden, zijnde niet wekelijks geplande werkzaamheden.

 

Artikel 6: Controle en Klacht

  1. Klachten moeten onverwijld, maar uiterlijk binnen 08 (acht) dagen na factuurdatum schriftelijk aan Happyness nl worden gemeld, bij gebreke waarvan Happyness Services.nl de klacht niet meer ontvankelijk acht.
  2. Een klacht bevat een nauwkeurige omschrijving van het tijdstip, de ruimte, de aard en de ernst van het geconstateerde feit.
  3. Een klacht schort de betalingsverplichting van Opdrachtgever niet
  4. In geval van een gegronde klacht wordt Happyness nl altijd in de gelegenheid gesteld om de overeenkomst binnen een redelijke termijn op behoorlijke wijze alsnog na te komen.

 

Artikel 7: Hulpmiddelen

  1. Alle kosten van de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde hulp- en reinigingsmiddelen zijn bij de prijs inbegrepen. Happyness Services.nl is vrij in de keuze van deze middelen, tenzij anders is
  2. In afwijking van het onder lid 1 van dit artikel bepaalde stelt Opdrachtgever voor de uitvoering van de werkzaamheden kosteloos ter beschikking water, gas en elektriciteit evenals andere aanwezige hulpmiddelen, bijvoorbeeld aan de buitenzijde van het
  3. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor gereedschappen en/of materialen van Happyness Services.nl, die zij onder haar hoede heeft, ook in geval van diefstal, vermissing of beschadiging. Opdrachtgever zal in die gevallen de nieuwwaarde aan Happyness Services.nl
  4. Opdrachtgever zal in overleg met Happyness Services.nl voldoende afsluitbare ruimte, zoals werkkasten, en dergelijke, voor materiaalopslag, uitsluitend voor gebruik door Happyness Services.nl, kosteloos ter beschikking Opdrachtgever is gehouden om de bedrijfsmiddelen, inclusief materialen, middelen en machines, van Happyness Services.nl, die in haar ruimte wordt gebruikt en opgeslagen, als een goed huisvader te beheren, de bedrijfsruimte goed af te sluiten en alle nodige maatregelen te nemen die voor het behoud van die bedrijfsmiddelen noodzakelijk zijn. De materialen voor de schoonmaakwerkzaamheden gebruikte bedrijfsmiddelen en machines blijven eigendom van Happyness Services.nl. Opdrachtgever is gehouden om op eerste verzoek van Happyness Services.nl eraan mee te werken, dat Happyness Services.nl bedoelde goederen terug kan nemen.
  5. In overleg met Happyness Services.nl zal Opdrachtgever voor het personeel van Happyness Services.nl voldoende faciliteiten, zoals garderobe, berging, en dergelijke, kosteloos ter beschikking

 

Artikel 8: Prijs

  1. Alle voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde standaard hulp- en reinigingsmiddelen zijn bij de prijs
  2. De prijs is exclusief BTW en exclusief parkeerkosten, disposables, bijvoorbeeld afvalzakken en hygiëne handschoenen, en speciaal periodiek onderhoudsmiddelen voor bijvoorbeeld RVS, meubels, tapijt en overige soorten vloeren, en sanitaire
  3. De prijs is gebaseerd op informatie van Opdrachtgever wat betreft de aanwezige of opgegeven of aangenomen oppervlakte en bezetting, aankleding, inventaris, gebruik en bestemming van het object. Indien deze informatie onjuist is, of indien er gedurende de looptijd van de overeenkomst wijzigingen optreden, die invloed hebben op de prijs, dan zal aanpassing van de overeengekomen contractprijs plaatsvinden, in overleg met Opdrachtgever. Datzelfde geldt indien gedurende de looptijd van de overeenkomst door externe oorzaken, zoals wijziging(en) in de betrokken CAO, dan wel als gevolg van wet- en regelgeving, besluiten of beschikkingen van overheidswege, een verhoging optreedt van de loonkosten en/of kosten van de gebruikte hulpstoffen, materialen, transportmiddelen, en dergelijke.
  4. Indien geen vaste prijs is overeengekomen, geldt het gangbare

 

Artikel 9: Betaling

  1. Facturering zal plaatsvinden op de in de offerte genoemde tijdstippen. Indien in de offerte hierover niets nader is geregeld, vindt facturering plaats uiterlijk in de derde week van de kalendermaand of van de vierwekelijkse
  2. De betaling van facturen moet plaatsvinden binnen 30 (dertig) dagen na de

 

  1. Bij overschrijding van de betalingstermijn is Opdrachtgever de wettelijke rente verschuldigd van een maand of een gedeelte van een
  2. Alle kosten vallende op een eventuele gerechtelijke of buitengerechtelijke invordering zijn voor rekening van De buitengerechtelijke incassokosten worden gesteld op 15% (vijftien) van de hoofdsom, met een minimum van € 250,00 (tweehonderdenvijftig).
  3. Het is Opdrachtgever niet toegestaan enige (vermeende) vordering op Happyness Services.nl te verrekenen.
  4. Happyness Services.nl is gerechtigd:
    1. Zekerheid te verlangen van (toekomstige) betalingsverplichtingen voor werkzaamheden, bij gebreke waarvan Happyness nl gerechtigd is schadeloos haar werkzaamheden op te schorten.
    2. Om de werkzaamheden schadeloos op te schorten, indien Opdrachtgever, na daartoe te zijn aangemaand, in gebreke blijft met betaling van de

 

Artikel 10: Eigendomsvoorbehoud

  1. Bij verkoop door Happyness Services.nl van goederen aan Opdrachtgever, zoals schoonmaakmiddelen, disposables, zoals afvalzakken, hygiëne handschoenen, en speciaal periodiek onderhoudsmiddelen voor bijvoorbeeld RVS, meubels, tapijt en overige soorten vloeren, en sanitaire benodigdheden, blijven deze goederen eigendom van Happyness Services.nl totdat Opdrachtgever alle op de goederen betrekking hebbende facturen heeft
  2. Happyness Services.nl is gerechtigd om de in lid 1 van dit artikel genoemde goederen zonder verdere aanzegging terug te nemen nadat de vervaltermijn van de terzake van die goederen door haar aan Opdrachtgever gezonden facturen is/zal zijn

 

Artikel 11: Aansprakelijkheid

  1. Behoudens voor zover sprake is van opzet, een toerekenbare tekortkoming c.q. grove nalatigheid is de eventuele aansprakelijkheid van Happyness nl, diens personeel of onderaannemers bij de uitoefening van de overeengekomen werkzaamheden beperkt tot:
    1. Het bedrag dat haar verzekeraar in desbetreffende geval zal uitkeren; of
    2. Maximaal het totale bedrag ad € 500,00 (vijfentwintighonderd) per gebeurtenis of reeks van gebeurtenissen, indien in het desbetreffende geval geen dekking wordt verleend.
  2. Happyness Services.nl is nimmer aansprakelijk voor vermogensschade, indirecte schade of gevolgschade, waaronder doch niet beperkt tot verlies van goodwill, winstderving en reputatieschade.
  3. Bij verlies van sleutels worden uitsluitend de kosten voor vervanging van de sleutels
  4. Opdrachtgever is verplicht om een schade binnen 14 (veertien) dagen na het schadevoorval te melden.
  5. Opdrachtgever vrijwaart Happyness Services.nl van alle aanspraken, claims en vorderingen van derden tot schadevergoeding van schade die is ontstaan wegens of ten gevolge van door Happyness Services.nl verrichte werkzaamheden en/of geleverde
  6. Happyness Services.nl is niet aansprakelijk voor schade, direct of indirect voortvloeiende uit de door haar gegeven adviezen of voor niet in dit artikel genoemde

 

Artikel 12: Relatiebeding

  1. Het is Opdrachtgever niet toegestaan om gedurende de looptijd of 06 (zes) maanden na beëindiging van de overeenkomst door of namens Happyness Services.nl ingeschakeld personeel in dienst te nemen, respectievelijk op enigerlei wijze, direct of indirect, en buiten Happyness nl om, in te schakelen voor het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van Opdrachtgever.
  2. Indien Opdrachtgever zonder toestemming van Happyness Services.nl een arbeidsverhouding en/of een andere overeenkomst tot het verrichten van vergelijkbare werkzaamheden heeft aangegaan met de in lid a. van dit artikel bedoeld personeel, binnen de in lid a genoemde periode van 06 (zes) maanden, verbeurt Opdrachtgever aan Happyness nl een boete van € 500,00 (vijfhonderd) per bedoelde arbeidsverhouding/overeenkomst per week of gedeelte van een week dat een zodanige arbeidsverhouding/overeenkomst heeft geduurd respectievelijk nog voortduurt.

 

Artikel 13: Duur Overeenkomst en Beëindiging

  1. De overeenkomst wordt in beginsel geacht te zijn aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij partijen nadrukkelijk anders zijn
  2. Beëindiging van de overeenkomst kan vanaf 09 (negen) maanden slechts bij aangetekend schrijven met een opzegtermijn van minimaal 02 (twee) maanden geschieden tegen het einde van de kalendermaand.
  3. Een overeenkomst voor bepaalde tijd kan 02 (twee) maanden voor het eind van de looptijd zowel door Happyness Services.nl als door Opdrachtgever worden opgezegd, bij gebreke waarvan de overeenkomst voortduurt voor onbepaalde
  4. Een overeenkomst die ziet op de uitvoering van een bepaald project, eindigt na afronding van dat specifieke project en de daarbij behorende
  5. Happyness Services.nl heeft het recht haar verplichtingen jegens Opdrachtgever op te schorten, dan wel de overeenkomst gerechtelijk of buitengerechtelijk te ontbinden wegens toerekenbare tekortkoming door Opdrachtgever in de nakoming van één of meer verbintenissen uit de overeenkomst, wanneer deze na sommatie en ingebrekestelling, onder een in acht te nemen redelijke termijn, desondanks in verzuim zal zijn.
  6. De overeenkomst zal met onmiddellijke ingang en zonder dat een rechterlijke tussenkomst en of enige ingebrekestelling zal zijn vereist zowel door Happyness Services.nl als door Opdrachtgever geheel of gedeeltelijk kunnen worden ontbonden, indien en zodra Opdrachtgever:
    • In staat van faillissement wordt verklaard;
    • (Voorlopige) surseance van betaling aanvraagt.

 

Artikel 14: Overmacht

  1. Indien Happyness Services.nl de overeengekomen werkzaamheden door overmacht bij Opdrachtgever, tijdelijk – ten hoogste 03 (drie) maanden – niet of slechts ten dele kan worden uitvoeren, geeft zulks geen recht op vermindering van de overeengekomen totaalprijs voor die periode.
  2. Indien de overmacht langer duurt dan de in lid a. van dit artikel genoemde termijn, zullen Happyness nl en Opdrachtgever overleg plegen over de totaalprijs die zal gelden voor de resterende overmachtsperiode.
  3. Indien Happyness Services.nl de overeengekomen werkzaamheden door maatregelen van Opdrachtgever tijdelijk niet of slechts ten dele kan uitvoeren, respectievelijk niet zinvol is, geeft zulks Opdrachtgever geen recht op vermindering van de overeengekomen totaalprijs voor die periode.
  1. Indien Happyness Services.nl door overmacht haar kant van de overeenkomst niet kan nakomen, is Happyness Services.nl gerechtigd om de uitvoering van de overeenkomst (gedeeltelijk) te staken, zonder dat Opdrachtgever enig recht heeft op vergoeding van kosten, schaden of

 

Artikel 15: Toepasselijk Recht en Geschillen

  1. Een geschil is aanwezig, wanneer één van partijen verklaart dat zulks het geval De betreffende verklaring moet per aangetekend schrijven aan de wederpartij worden meegedeeld.
  2. Op deze overeenkomst en de uitvoering ervan is uitsluitend het Nederlands recht van
  3. Eventuele geschillen worden ter beslechting voorgelegd aan de bevoegde rechter te